fbpx
Social media
Szukaj
Słuchaj na:

Podcast 53: To Ja Ci FUKO – o sztuce dawania informacji zwrotnej

Słuchaj podcastu
Podcast 53

Dawanie informacji zwrotnej to jedna z kluczowych umiejętności skutecznej komunikacji. Z tego podcastu dowiesz się jak umiejętnie udzielić informacji zwrotnej, z jakich narzędzi możesz skorzystać oraz jak różnie jest ten proces postrzegany w różnych kulturach organizacyjnych i kulturach różnych krajów. A wszystko to poparte prostymi przykładami.

Radek Ruciński

Moim gościem jest Radek Ruciński. Konsultant. Trener.

Radek pomaga liderom, zespołom i firmom wydobyć z siebie mądrość i energię, które prowadzą do lepszych rezultatów. Rozwija przywództwo, zespołowość, komunikację, otwartość na zmiany, elastyczność i innowacyjność.

W biznesie od 1993r. Doświadczenie praktyczne zdobywał (i wciąż zdobywa) w międzynarodowych i polskich firmach, m.in.: Nestlé, House of Skills, Procter & Gamble, Grey Advertising, United Biscuits, Time for Team. Tworzył i wdrażał strategie marketingowe, implementował zmiany, dbał o komunikację i zaangażowanie zespołów, „robił sprzedaż”, zarządzał wieloma projektami.

Realizuje projekty doradcze i wdrożeniowe, warsztaty, szkolenia. Pracował ze wszystkimi funkcjami (od marketingu po spedycję), hierarchiami (od zarządów po stażystów) oraz większością branż (od FMCG po BPO).
Rozwija liderów. Wzmacnia zespoły. Wspiera w zmianach.

Czy podobał Ci się ten podcast?

Wybierz liczbę gwiazdek

Średnia ocena 4.7 / 5. Ilość ocen: 3

Ten podcast nie ma jeszcze ocen, możesz być pierwszy!

Bardzo mi przykro, że nie podoba Ci się ten podcast

Pomóż mi, aby następny był lepszy!

Powiedz, co powinienem zmienić.

Słuchaj wygodnie w aplikacji mobilnej

Definicja

Informacja zwrotna – uwaga, bo często występuje zamiennie z opinią eksperta w znaczeniu „orzeczenie specjalisty na jakiś temat” – np. daj mi informację zwrotną na temat tego projektu

Intencja – zawsze pozytywna, chcę pomóc drugiej osobie (projektowi, zespołowi, sobie, firmie)

Celskorygowanie zachowania niewłaściwego, i/lub utrwalenie zachowania właściwego
Nie krytyka – czyli „wystąpienie (słowne lub pisemne) przeciwko jakiemuś zjawisku, osobie, faktowi lub sposobowi rozwiązania problemu i jest powiązane z negatywną oceną tych faktów”

Informacja zwrotna nie jest opinią – czy też „poglądem na jakąś sprawę

Kiedy udzielać?

  • Rozmowa rozwojowa (ewaluacyjna, roczna, etc.) – tak, ale tutaj możemy korygować/wzmacniać grupy zachowań (czyli tak naprawdę postawy), projekty, inicjatywy, etc.
  • Natychmiast czyli niezwłocznie – przedawnienie po 24h – instant feedback

Jak udzielać – na przykładzie FUKO

  • FUKOFakty – Uczucia – Konsekwencje – Oczekiwania
  • Schemat rozmowy:
    • Otwarcie „Chcę porozmawiać o projekcie, mam dla Ciebie F/IZ, czy to dobry czas (potrzebujemy ok. XX minut)? Jak nie, to umówmy się.”
    • Zasady rozmowy „Ja udzielę Ci informacji zwrotnej, potem będzie przestrzeń dla Ciebie, żeby się do tego odnieść. Zależy mi, byś był w pełni obecny – telefony na bok. Gotowy?”
    • Wzmocnienie osoby feedbackowanej „Cenię pracę z Tobą, mamy za sobą kilka fajnych projektów, chcę, żeby dalej było coraz lepiej. Dlatego rozmawiamy. Celem tej rozmowy jest znalezienie rozwiązań. Otóż…”

Ważne zasady

  • Przewentyluj swoje emocje
  • Jedna sprawa na raz – jeżeli więcej, to (i) dłuższa rozmowa, (ii) i tak one by one
  • Angażować pytaniami
  • Kontakt wzrokowy
  • Spokojny, rzeczowy głos – chcesz komuś pomóc!
  • Elastycznie – weź pod uwagę „kolor” Twój i drugiej osoby

Czy podobał Ci się ten podcast?

Wybierz liczbę gwiazdek

Średnia ocena 4.7 / 5. Ilość ocen: 3

Ten podcast nie ma jeszcze ocen, możesz być pierwszy!

Bardzo mi przykro, że nie podoba Ci się ten podcast

Pomóż mi, aby następny był lepszy!

Powiedz, co powinienem zmienić.

Nazywam się Sebastian Drzewiecki i zawodowo definiuję się jako strateg zarządzania. Od ponad 20 lat kieruję zespołami i rozwojem dużych organizacji w obszarze nowych technologii. Rozwijałem firmy od 240 do 1800 pracowników, a obecnie jestem dyrektorem zarządzającym w Softserve, gdzie kieruję 1500 osobową organizacją z wielomilionowymi przychodami.

Chętnie angażuję się w projekty non-profit związane z budowaniem kapitału społecznego. Działam w organizacjach wspierających rozwój młodych ludzi i przyszłych liderów, takich jak Kampania "Bliżej Siebie", Mentoring Walk, LeadersIN i ABSL.

Po godzinach realizuję autorski projekt „Nowoczesny Lider” - podcast skierowany do managerów, którzy chcą być skutecznymi i inspirującymi liderami. Wspólnie z gośćmi rozmawiam o sprawdzonych, konkretnych rozwiązaniach oraz metodach stosowanych przez praktyków zarządzania. A gdy w końcu znajdę wolną chwilę, z przyjemnością spędzam ją na grze w golfa.

Autor książki "Lider Wystarczająco Dobry", która znalazła się na szczycie popularności w EMPIK w kategorii Biznes.

Zostaw komentarz!

Więcej z tej serii

EksperciOdcinków: 54