fbpx
Podcast 53: To Ja Ci FUKO – o sztuce dawania informacji zwrotnej
Podcast 53

Podcast 53: To Ja Ci FUKO – o sztuce dawania informacji zwrotnej

Dawanie informacji zwrotnej to jedna z kluczowych umiejętności skutecznej komunikacji. Z tego podcastu dowiesz się jak umiejętnie udzielić informacji zwrotnej, z jakich narzędzi możesz skorzystać oraz jak różnie jest ten proces postrzegany w różnych kulturach organizacyjnych i kulturach różnych krajów. A wszystko to poparte prostymi przykładami.

Radek Ruciński

Moim gościem jest Radek Ruciński. Konsultant. Trener.

Radek pomaga liderom, zespołom i firmom wydobyć z siebie mądrość i energię, które prowadzą do lepszych rezultatów. Rozwija przywództwo, zespołowość, komunikację, otwartość na zmiany, elastyczność i innowacyjność.

W biznesie od 1993r. Doświadczenie praktyczne zdobywał (i wciąż zdobywa) w międzynarodowych i polskich firmach, m.in.: Nestlé, House of Skills, Procter & Gamble, Grey Advertising, United Biscuits, Time for Team. Tworzył i wdrażał strategie marketingowe, implementował zmiany, dbał o komunikację i zaangażowanie zespołów, „robił sprzedaż”, zarządzał wieloma projektami.

Realizuje projekty doradcze i wdrożeniowe, warsztaty, szkolenia. Pracował ze wszystkimi funkcjami (od marketingu po spedycję), hierarchiami (od zarządów po stażystów) oraz większością branż (od FMCG po BPO).
Rozwija liderów. Wzmacnia zespoły. Wspiera w zmianach.

Czy podobał Ci się ten podcast?

Wybierz liczbę gwiazdek

Średnia ocena 5 / 5. Ilość ocen: 2

Ten podcast nie ma jeszcze ocen, możesz być pierwszy!

Nasz podcast Ci się spodobał

może zechcesz zostać ze mną w kontakcie?

Bardzo mi przykro, że nie podoba Ci się ten podcast

Pomóż mi, aby następny był lepszy!

Powiedz, co powinienem zmienić.

Słuchaj wygodnie w aplikacji mobilnej

Definicja

Informacja zwrotna – uwaga, bo często występuje zamiennie z opinią eksperta w znaczeniu „orzeczenie specjalisty na jakiś temat” – np. daj mi informację zwrotną na temat tego projektu

Intencja – zawsze pozytywna, chcę pomóc drugiej osobie (projektowi, zespołowi, sobie, firmie)

Celskorygowanie zachowania niewłaściwego, i/lub utrwalenie zachowania właściwego
Nie krytyka – czyli „wystąpienie (słowne lub pisemne) przeciwko jakiemuś zjawisku, osobie, faktowi lub sposobowi rozwiązania problemu i jest powiązane z negatywną oceną tych faktów”

Informacja zwrotna nie jest opinią – czy też „poglądem na jakąś sprawę

Kiedy udzielać?

  • Rozmowa rozwojowa (ewaluacyjna, roczna, etc.) – tak, ale tutaj możemy korygować/wzmacniać grupy zachowań (czyli tak naprawdę postawy), projekty, inicjatywy, etc.
  • Natychmiast czyli niezwłocznie – przedawnienie po 24h – instant feedback

Jak udzielać – na przykładzie FUKO

  • FUKOFakty – Uczucia – Konsekwencje – Oczekiwania
  • Schemat rozmowy:
    • Otwarcie „Chcę porozmawiać o projekcie, mam dla Ciebie F/IZ, czy to dobry czas (potrzebujemy ok. XX minut)? Jak nie, to umówmy się.”
    • Zasady rozmowy „Ja udzielę Ci informacji zwrotnej, potem będzie przestrzeń dla Ciebie, żeby się do tego odnieść. Zależy mi, byś był w pełni obecny – telefony na bok. Gotowy?”
    • Wzmocnienie osoby feedbackowanej „Cenię pracę z Tobą, mamy za sobą kilka fajnych projektów, chcę, żeby dalej było coraz lepiej. Dlatego rozmawiamy. Celem tej rozmowy jest znalezienie rozwiązań. Otóż…”

Ważne zasady

  • Przewentyluj swoje emocje
  • Jedna sprawa na raz – jeżeli więcej, to (i) dłuższa rozmowa, (ii) i tak one by one
  • Angażować pytaniami
  • Kontakt wzrokowy
  • Spokojny, rzeczowy głos – chcesz komuś pomóc!
  • Elastycznie – weź pod uwagę „kolor” Twój i drugiej osoby
Napisane przez
Sebastian

Leave a Reply